TEST PLAY<>
062015<><>

Invisible, Inc.

Očigledno inspirisan prvobitnim nastavcima X-COM serijala, kao i Bullfrogovim Syndicateom, zaplet Invisible, Inc. je smešten u blisku budućnost kojom vladaju nemilosrdne multinacionalne korporacije (što baš i nije SF scenario koji izaziva znatiželju, s obzirom na to da se on odavno pretvorio u realnost). Naziv igre je ujedno i ime špijunske agencije pod igračevom kontrolom koja biva kompromitovana i njeni nekadašnji poslodavci postaju neprijateljski nastrojeni. Agencija ima na raspolaganju svega 72 sata da konsoliduje ljudsko-tehničke resurse, infiltrira se u neprijateljske redove i u glavnu računarsku mrežu „presadi” AI po imenu Incognita (kako je glasio i radni naziv ove igre). Momci i devojke iz kanadskog Klei Entertainmenta od UFO-a su u manjoj meri pozajmili igračku mehaniku, gotovo preslikali setting Syndicatea i po uzoru na mnoge moderne indie timove dodali apsolutni minimum roguelike elemenata kako bi njihovo delo uopšte moglo da se klasifikuje kao takvo. Šta je onda originalno u ovoj igri? Pa, ništa, ali u ovom slučaju to ne predstavlja povod za značajnije smanjenje krajnje ocene.

Invisible, Inc. je potezno-taktička igra sa naglaskom na stealth pristupu u premošćavanju različitih prepreka

Invisible, Inc. je potezno-taktička igra sa naglaskom na stealth pristupu u premošćavanju različitih prepreka. Slično X-COM igrama, preko globalne mape bira se sledeće odredište na koje šaljete svoje agente iz matične baze, a u zavisnosti od izabranih misija i uspeha pri ispunjavanju zadataka otvaraju se novi, primamljiviji, ali i rizičniji ciljevi. Vaganje između rizika, nagrade i utrošenog vremena (usled ograničenja od tri dana) predstavlja glavnu brigu tokom izbora misija i njihovog prioriteta. Za razliku od X-COM-a, nema izgradnje baze – umesto toga, zarađeni novac se troši na poboljšanje individualnih karakteristika agenata i opremu. Inventar svakog operativca je ograničen (kasnijim poboljšanjima može da se poveća sa tri na sedam slotova), pa u akciju neće moći da ponese sve od igle do lokomotive, već samo najneophodniji alat. Dalje, upotrebna vrednost svakog agenta može dodatno da se poveća raznoraznim implantima, kao što su bežični predajnik za hakovanje udaljenih objekata ili minijaturni kompjuter smešten u lobanju operativca i koji služi za dekripciju šifrovanih terminala.

Same misije se sastoje od zadataka koji su obavezni za pozitivan ishod, kao i sekundarnih koji donose monetarni bonus. Kao što je ranije nagovešteno, potrebno je „stići i uteći” bez dizanja buke i privlačenja pažnje, pa se sila primenjuje samo u kritičnim trenucima. Radnje koje operativci mogu da obave tokom svakog poteza limitirane su količinom akcionih poena i tu se srećemo sa dva krupna problema. Prvi je nemogućnost napada oružjem za blisku borbu po dijagonali, uprkos tome što je razdaljina i dalje samo jedno polje (što je i krajnji domet melee oružja), pa je potrebno utrošiti dodatne AP na pravilno pozicioniranje. Drugi predstavlja neverovatnu glupost i težak previd autora igre: pošto deljeni inventar ne postoji, a svaki agent može istovremeno da ponese malu količinu predmeta, desiće se da ostane bez prostora za ključne predmete koje može (i mora) da pokupi tokom misije. Agent će moći da ponese i više od predviđene količine, ali će zbog toga trpeti AP penale, što će znatno da umanji njegovu mobilnost. Viška stvari možete da se otarasite jedino na unapred predviđenim i nelogičnim tačkama, a pronalaženje i kretanje do njih poješće još više poena.

Za razliku od X-COM-a, nema izgradnje baze – umesto toga, zarađeni novac se troši na poboljšanje individualnih karakteristika agenata i opremu.

Pored municije i akcionih poena, najbitniji resurs tokom misije je električna energija koja je neophodna za funkcionisanje Incognite i niz programa koje AI koristi za onesposobljavanje kamera, otvaranje vrata i sefova, neutralizaciju neprijateljskih programa i slično. Iako ova energija može da se dopuni hakovanjem konzola ili prenosnim serverom (izuzetno skupo parče opreme, pa ne zaboravite da ga pokupite pre napuštanja misije) ima je u malim količinama, pa je i na tom planu potrebno pažljivo planiranje i raspodela energije isključivo na krucijalne ciljeve. Pošto je završetak bilo koje misije nemoguć bez upošljavanja njenih rutina, jasno je da je Incognita ključan član tima, čemu u prilog govori i to da se njenom aktivacijom iz standardnog automatski prelazi u „matriksoliki” pogled na akciju. Spoljni saradnik vaše male agencije, Monst3r, za određenu sumu nudiće vam između misija egzotičnu opremu, a kad nastupi „sudnji dan” priključiće vam se zajedno sa dispečerkom Control u finalnom napadu na OMNI mejnfrejm. Svaka misija je napeta, a sam kraj je zaslađujuće mračan.

Grafička rešenja naginju ka donjoj kvalitativnoj granici, ali su svejedno upotrebljiva i ne zahtevaju zversku konfiguraciju. Muzička podloga je odgovarajuća i nenametljiva, dok belgravijski akcenat dispečerke skakuće po živcima i evocira uspomene na Mirandu iz Mass Effecta (donekle i na stanovitog dr. Frankenfurtera, koji je bez sumnje mnogo veća faca). Više puta pomenuto poređenje sa X-COM serijalom (koje ističu i sami autori igre) jedva je površno, jer Invisible nije ni izdaleka toliko slojevit i kompleksan. Na stranu obimno istraživanje novih tehnologija, neponovljiva atmosfera i grickanje noktiju tokom svakog neprijateljskog poteza (famozni „hidden movement” praćen strahom i neizvesnošću), čak je i okorelim veteranima potrebno dosta vremena da bi jednu partiju UFO-a priveli kraju. Nasuprot tome, Invisible, Inc. se izgustira za dva sata, čak i ako ste totalni početnik. Igra je prekratka, dužine prosečnog demoa i s obzirom na tehničku izvedbu, kontrolnu šemu i dužinu mobilni uređaji bi bili adekvatniji kao ciljna platforma. Random generisani nivoi, novi agenti i gedžeti jednostavno nisu dovoljni da nadomeste nedostatak sirovog sadržaja. Igru nije na odmet odigrati ukoliko vam je neko „pokloni” (nudge nudge, wink wink), ali definitivno ne vredi dvadeset novčanih jedinica.

Jan ČMELIK

 
The Witcher 3: Wild Hunt
Kerbal Space Program
Broken Age: Act 2
Convoy
Galactic Civilizations III
Project CARS
Guns, Gore & Cannoli
Perils of Man
Verdun
Crypt of the NecroDancer
Order of Battle: Pacific
Wolfenstein: The Old Blood
Solarix
Blue Estate
Invisible, Inc.
Šta mislite o ovom tekstu?
Sky Force Anniversary
Dex
Assassin’s Creed Chronicles: China
Pneuma: Breath of Life

Platforma:
Windows, OS X, Linux, PlayStation 4
Potrebno:
dual core procesor na 2 GHz, GeForce 8600 ili Radeon HD 2600, 2 GB RAM
Poželjno:
quad core procesor, GeForce 260, 4 GB RAM
Veličina:
1 GB
Adresa:
www .invisibleincgame .com
PEGI:
nema

67
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera