Alpha Black Zero: Intrepid Protocol | Pucačina koje su ispod uobičajenog proseka bi, statistički gledano, trebalo da bude daleko više s obzirom na žanrovsku lavinu koja već godinama nimalo ne jenjava. Takve igre se najčešće svedu na formu akcije sa prelaznom ocenom ili jakom trojkom, ali i sa nedotupavnom podlogom koja opravdava igračev angažman. Alpha Black Zero je jedinstven polufabrikat, isključivo zbog inverzne logike lošeg: veoma dobro smišljen, režiran, odlično dokumentovan i razrađen zaplet je kombinovan sa kriminalno neadekvatnom akcijom, nemaštovitim nivoima i globalnim odsustvom faktora zabavnosti.Alpha Black Zero je kodno ime za specijalnu jedinicu interplanetarnih komandosa u službi SolGova, formiranu radi smirivanja tenzije i pobuna na volatilnim kolonijama širom galaksije. Igru počinjete od kraja: komandiru jedinice, Kajlu Hardlou, sudi se pred vojnim tribunalom zbog navodnog masakra civila u nekoj istraživačkoj stanici. Igra odnosno 20 ogromnih nivoa koji stoje između muka u sudnici i sklapanja svih kockica složenog mozaika jesu prosti flashback Kajlovog svedočenja o sopstvenoj i sudbini ljudi pod njegovom komandom. Bogatstvo skriptovanih scena urađenih u engineu igre, kao i desetominutnih mission-briefinga koji detaljno objašnjavaju vojno/političko/ekonomski milje vašeg okruženja podsećaju na rad profesionalnog pisca laganih space-opera, uz slight touch SF/high-tech trilera budućnosti. Zato su prvih 15 minuta igre naprosto fascinantni, sve dok ne počne puškaranje. Igra koristi Serious Engine, licenciran od CroTeama, najtalentovanijeg game-developer tima na ex-Yu prostorima. Autori ABZ-a su od ove moćne 3D mašine uspeli da naprave nešto što ne liči ni na šta: potpuno jednolične, ogromne nivoe sa (najčešće) jednom jedinom teksturnom mapom. Već prvi nivo, spasavanje ambasadora na marsolikoj planeti Shi, odlična je demonstracija onoga što vas kasnije čeka: četrdesetominutna šetnja kroz apsolutno monotoni crveni predeo, traženje staze kroz crvena brda i planine, uz napucavanje s grupama pobunjenih kolonista koje vam sleduje u regularnim intervalima. Loš AI protivnika, loša akciona mehanika, nemaštovito oružje i odsustvo bilo čega interesantnog... AI ostalih članova vašeg tima je takođe problematičan: u borbi su relativno upotrebljivi, ali imaju velikih teškoća da vas prate i zadrže pravac (zaglavljuju se na banalnim terenskim preprekama). Kroz igru će vam se progresivno servirati niz sve težih izazova (tj. jačih protivnika), ali akcija u igri do kraja ostaje polupana i poludovršena. Šteta za trud uložen u scenario. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |