Nepisano je pravilo da visokoprofilne simulacije letenja moraju da imaju dinamičku kampanju ako žele ocenu preko 80%. Realna poenta takvih igara nisu režirane scene, već živo bojište koje reaguje na igračev input i uspeh koji ostvaruje u misijama. Za podžanr svemirskih simulacija važi ista zakonitost, ali samo za igre koje borbu kombinuju s trgovinom, piratlukom i ostalim free-form-freelancer-elite aktivnostima: klonovi Wing Commandera i Descent: Freespacea sasvim fino funkcionišu u konzerviranoj formi, bazirani na skockanim pričama i zapletu s početkom i krajem.Starshatter uveliko štrči u odnosu na obe space/action/sim kategorije: u pitanju je nelinearna borbena simulacija, očišćena od svih elemenata koji nemaju veze s ’fajtom’. Tačnije rečeno, ona je pseudonelinearna jer nemate potpunu slobodu izbora vezanu za deployment i angažman. U zavisnosti od globalne strateške situacije, kompjuter vam u svakom trenutku nudi izbor od nekoliko misija, od kojih svaka ima manje ili veće reperkusije na big picture. Oblandu o nekakvom intergalaktičkom sukobu počinjete kao skromni lovački pilot kome se nude bazične patrolne misije, a njihovo progresivno uspešno kompletiranje vam donosi poene, koji vam sa svoje strane omogućavaju da napredujete u vojnoj hijerarhiji. U jednom trenutku dobićete mogućnost da komandujete kapitalnim brodovima u real-time maniru i da koordinišete prijateljske snage u bitkama (lansirate lovce, manevrišete razaračima i nosačima i slično). Šteta koju napravite u kampanjama i ciljevi koje ’sredite’ ostaju uništeni, što jako doprinosi utisku živog teatra operacija na koji vidljivo utičete. Nažalost, situacija jako fluktuira u zavisnosti od pojedinačnih bitaka, u kojima vam mala greška može minirati dotadašnje višesatne napore. Pilotiranje lovcima i strateško upravljanje većim flotama pati od preterane jednostavnosti forme. Nalik na X-Com: Interceptor, letenje i borba imaju zanemarljivi feel simulacije. Iako igra ima dva predefinisana letno-kontrolna moda (akcioni i realni), pilotiranje s uključenim zakonima fizike (inercija) vam samo otežava posao, ne nudeći kvalitetan izazov. Lovačke bitke imaju smisla samo dok ne potrošite samonavodeće projektile jer su laserski topovi kratkodometni i neefikasni, a vaš brod veoma ranjiv (jedan projektil ga uništava), što će vas motivisati na hit&run taktiku i oprezni prilaz koji ne ide pod ruku s akcionim karakterom bitaka. Starshatter je klasična indie igra, koju je u celosti pravio jedan čovek (može se kupiti samo preko Interneta na sajtu Matrix Gamesa). To podrazumeva niske produkcione vrednosti i delimično prevaziđenu grafiku. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |