TEST PLAY<>
112004<><>

Starshatter

Nepisano je pravilo da visokoprofilne simulacije letenja moraju da imaju dinamičku kampanju ako žele ocenu preko 80%. Realna poenta takvih igara nisu režirane scene, već živo bojište koje reaguje na igračev input i uspeh koji ostvaruje u misijama. Za podžanr svemirskih simulacija važi ista zakonitost, ali samo za igre koje borbu kombinuju s trgovinom, piratlukom i ostalim free-form-freelancer-elite aktivnostima: klonovi Wing Commandera i Descent: Freespacea sasvim fino funkcionišu u konzerviranoj formi, bazirani na skockanim pričama i zapletu s početkom i krajem.

Starshatter uveliko štrči u odnosu na obe space/action/sim kategorije: u pitanju je nelinearna borbena simulacija, očišćena od svih elemenata koji nemaju veze s ’fajtom’. Tačnije rečeno, ona je pseudonelinearna jer nemate potpunu slobodu izbora vezanu za deployment i angažman. U zavisnosti od globalne strateške situacije, kompjuter vam u svakom trenutku nudi izbor od nekoliko misija, od kojih svaka ima manje ili veće reperkusije na big picture. Oblandu o nekakvom intergalaktičkom sukobu počinjete kao skromni lovački pilot kome se nude bazične patrolne misije, a njihovo progresivno uspešno kompletiranje vam donosi poene, koji vam sa svoje strane omogućavaju da napredujete u vojnoj hijerarhiji. U jednom trenutku dobićete mogućnost da komandujete kapitalnim brodovima u real-time maniru i da koordinišete prijateljske snage u bitkama (lansirate lovce, manevrišete razaračima i nosačima i slično).

Šteta koju napravite u kampanjama i ciljevi koje ’sredite’ ostaju uništeni, što jako doprinosi utisku živog teatra operacija na koji vidljivo utičete. Nažalost, situacija jako fluktuira u zavisnosti od pojedinačnih bitaka, u kojima vam mala greška može minirati dotadašnje višesatne napore. Pilotiranje lovcima i strateško upravljanje većim flotama pati od preterane jednostavnosti forme. Nalik na X-Com: Interceptor, letenje i borba imaju zanemarljivi feel simulacije. Iako igra ima dva predefinisana letno-kontrolna moda (akcioni i realni), pilotiranje s uključenim zakonima fizike (inercija) vam samo otežava posao, ne nudeći kvalitetan izazov. Lovačke bitke imaju smisla samo dok ne potrošite samonavodeće projektile jer su laserski topovi kratkodometni i neefikasni, a vaš brod veoma ranjiv (jedan projektil ga uništava), što će vas motivisati na hit&run taktiku i oprezni prilaz koji ne ide pod ruku s akcionim karakterom bitaka.

Starshatter je klasična indie igra, koju je u celosti pravio jedan čovek (može se kupiti samo preko Interneta na sajtu Matrix Gamesa). To podrazumeva niske produkcione vrednosti i delimično prevaziđenu grafiku.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Rome: Total War
Knights of Honor
Codename: Panzers: Phase One
Warhammer 40.000: Dawn of War
Evil Genius
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Full Spectrum Warrior
Leisure Suit Larry: Cum Laude
Kult: Heretic Kingdoms
Kohan II: Kings of War
Port Royale 2
Myst IV: Revelation
Tony Hawk’s Underground 2
Shark Tale
FIFA 2005
NHL 2005
Marine Heavy Gunner :Vietnam
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Political Machine
Starshatter
Šta mislite o ovom tekstu?
Star Wars: Battlefront
Counter-Strike: Source

Potrebno:
Pentium 2/ 400 MHz, 256 MB RAM, Direct 3D/32 MB
Poželjno:
Pentium 3/ 700 MHz, 512 MB RAM, GeForce 2/32 MB
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .starshatter .com

69
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera