TEST PLAY<>
112004<><>

Kult: Heretic Kingdoms

Za igračku populaciju koja se još uvek nije izlečila od igara u Diablo fazonu stigla je još jedna poslastica. Ove godine smo inače preplavljeni RPG igrama sa 3D izometrijskim pogledom, a Kult nam dolazi iz malo poznate slovačke kuće 3D People. Najviše liči na Sacred, ali vredi skrenuti pažnju na neke nove ideje u ovom ostvarenju.

Što se gameplaya tiče, Kult nam, pored klasičnog rešavanja questova, donosi i nešto sa čime nismo mogli da se susretnemo u prethodnim igrama ovog žanra. Do sada smo viđali skriptovane igre u kojima su neke lokacije i questovi zaključani sve dok ne rešite prethodne zadatke. Kult generiše čitavu priču, questove, pa čak i lokacije na mapi na osnovu vašeg učinka u igri i dijaloga koje vodite s okolinom. Time je mogućnost „smaranja” u toku ponovnog igranja svedena na minimum.

Za scenario je angažovan Kris Bejtmen, poznat po igrama Discworld Noir i Ghost Master. Igra se sastoji od pedesetak questova i isto toliko prelepo renderovanih lokacija koje su jako detaljno urađene, a opet nisu toliko šarene da ne možete da primetite neke ključne objekte na sceni. Istraživanje će vas dovesti do jednog od šest mogućih završetaka priče, tako da je ponovno prelaženje igre (i padanje ispita na fakultetu) gotovo izvesno...

Na samom početku, kao što je uobičajeno, generišete svoj lik. Tu shvatate da ćete kroz pustolovine u stvari voditi jednu vrlo zgodnu cicu, a ne nekog rmpaliju koji ima ruke kao macole. Klasično biranje klasa ne postoji, već se podrazumeva da je vaš lik nalik paladinu koji može da koristi oružje za blisku i dalekometnu borbu, kao i da koristi magije. Tako ćete tek kroz dalja podešavanja tokom igre odlučivati da li ste u „Terminator” ili „Hari Poter” fazonu.

Ono što su u sličnim igrama Skills, ovde se naziva Attunements i na početku ih imate dva. Oni se mogu koristiti kao elementarne magije vatre, vode, vazduha i zemlje ili u kombinaciji s još nekim oružjem, što će imati fatalne posledice na svakoga koga ta magija strefi. Postoji stotinak raznoraznih kombinacija magija i načina nanošenja štete neprijateljima, kao i kreiranje combo udaraca.

Oružje se može podeliti na više grupa: brzo oružje koje ima veliki Attack Rate, normalno oružje u kombinaciji s nekim štitom, teško i dalekometno dvoručno oružje. Oklopa ima pregršt, a tu su i razni odevni predmeti, kao i prstenje, ogrlice i amajlije koje poboljšavaju osobine lika. Preporučljivo je pretresti pinklice svakog neprijatelja posle bitke jer se mogu naći jako interesantni predmeti. Na malo egzotičnijim lokacijama skoro svaki neprijatelj nosi poneki unikat koji vam može dobro koristiti ili se prodati na buvljaku.

Neprijatelji koje ćete sretati u toku avanture su raznoliki, od malih gmizavaca koje možete i nogom da zgazite, do džinova s toljagama. Svaka vrsta obitava na nekoj određenoj teritoriji. Za sve je zajedničko to što su fenomenalno modelirani i što imaju zavidan AI.

Interesantan je i Dreamworld, paralelni svet u koji možete kročiti i zadržati se neko određeno vreme (postoji i magija koja omogućava neodređeno prebivanje u ovom svetu). On će vam služiti da rešite neke od questova, da otkrijete nešto novo vezano za priču tako što ćete pričati s mrtvacima, a može vam koristiti i kada ste u nekom okršaju iz kojeg ne možete lako da se iskobeljate. Potrebno je samo da pređete u ovaj svet i teleportujete se na neku drugu lokaciju. Dreamworld takođe ima svoje karakteristične neprijatelje, predmete i Attunemente.

Kada pričamo o grafici, prvo upada u oči tečan zoom. Dinamička svetla lepo upotpunjuju scenu, naročito kada krenete da rasipate razne magije. Postoji smena dana i noći, obrazovanje magle i simulacija ostalih vremenskih uslova. Uz sve ovo, Kult traži grafičke kartice za koje možemo da kažemo da su ispod današnjeg standarda, što je prosto neverovatno. Samo je nejasno zašto ne postoji biranje rezolucije, tj. zašto je igra zakucana na 1024 x 768 sa nekim čudnim osvežavanjem, ali nema veze. Zvuk ne zaostaje za grafikom i sjajno se uklapa u atmosferu. Zvučni efekti su kvalitetni, a muzičke teme koje prate igru su raznovrsne.

Kult zaslužuje pažnju svakoga ko uživa u ovom žanru, a nema vremena da se upliće u neke ozbiljnije FRP igre. Priča, interakcija, atmosfera, grafika i zvuk – sve je lepo upakovano na jedan CD, koji inače nije potreban da bi se igra pokrenula. Možda je jedina mana to što nije podržana opcija za multiplayer.

Vladimir IGNJATIJEVIĆ

 
Rome: Total War
Knights of Honor
Codename: Panzers: Phase One
Warhammer 40.000: Dawn of War
Evil Genius
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Full Spectrum Warrior
Leisure Suit Larry: Cum Laude
Kult: Heretic Kingdoms
Šta mislite o ovom tekstu?
Kohan II: Kings of War
Port Royale 2
Myst IV: Revelation
Tony Hawk’s Underground 2
Shark Tale
FIFA 2005
NHL 2005
Marine Heavy Gunner :Vietnam
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Political Machine
Starshatter
Star Wars: Battlefront
Counter-Strike: Source

Potrebno:
Pentium 4/1.2 GHz, 256 MB RAM, GeForce 2MX 32 MB VRAM
Pozeljno:
Pentium 4/1.8 GHz, 512 MB RAM, GeForce 4MX 64 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .p3int .com /KULT /

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera