Drugi DLC za Fallout 3 konačno potvrđuje da je Bethesda uspešno izlečena od sindroma „konjskog oklopa iz Obliviona”, odnosno kreiranja i prodaje dopunskog sadržaja koji ne vredi uloženog novca. Dva koraka unapred u odnosu na slatki (ali überkratki) Operation Anchorage, The Pitt po ceni od 10 evra nudi bar tri puta više „mesa” donoseći (pored nove mini-kampanje/quest huba) i jednu trajnu vrednost na koju ćemo se osvrnuti kasnije. Naravno, progresivni trend odnosa cene i kvaliteta ima srazmerno manji značaj za domaćeg kupca koji će The Pitt ukrasti sa nekog torrent sajta, ali je bitan za globalnu ravnotežu u igračkom univerzumu i podizanje praga fanovske „osetljivosti” na obim i sadržaj novog materijala iz Bethesdine kuhinje (Broken Steel).The Pitt, poput Enkoridža, počinje hvatanjem „distress” radio-signala, koji će vas uputiti na severni deo mape i na kontakt s likom koji je utekao iz robovske enklave u ruševinama Pitsburga. The Pitt, kombinacija radnog logora i čeličane, smešten u zatrovanom predgrađu starog industrijskog grada, očajna je rupčaga u kojoj robovi imaju četiri potencijalne sudbine: rad do iznemoglosti, mutacija u Troga (stvorenje nalik Feralu Ghoulu), postajanje obrokom za Troga ili borba i trijumf u areni, što podrazumevaa prelazak u službu Ashura, velikog lidera sa velikim planovima... Čitava zona fizički je odvojena od Capital Wastelanda: do Pitta se dolazi korišćenjem dresine u železničkom tunelu, a kao i Anchorage simulacija, dostupna je i igračima nivoa 2 koji su tek izašli iz Vaulta 101. Osnovna razlika u odnosu na prethodni DLC je suštinska: The Pitt je nelinearno, multizonsko quest čvorište, prepuno opcionih zanimacija, čiji se glavni quest može završiti na više načina, zavisno od karme i individualnih afiniteta. Pomoć robovima u pronalaženju leka za mutaciju, svrstavanje na stranu Ashura ili duvanje u svoju tikvu zarad preuzimanja poluga vlasti u zoni teoretski poseduje „replay value”, ali samo u formi ponovnog učitavanja pozicije. The Pitt donosi jednu svežu vrstu protivnika (Trog) i nekoliko unikatnih primeraka oružja i opreme, od čega vredi izdvojiti rotirajuću ručnu sekiru, kao i infiltrator, automatsku pušku (kalibar 5,56) opremljenu optičkim nišanom i razbijačem pucnja, veoma korisnu za likove koji preferiraju šunjanje i poseduju kinesko stealth odelo iz Anchoragea. Relativno dugotrajna zanimacija koju nudi The Pitt obezbeđena je putem najmanje dva elementa. Prvi od njih je „repeatable” quest, u kom skupljate čelične poluge za solidne komade oružja i opreme. Relativno je zaguljen i sigurno će vam oduzeti jedan kompletan dan. Drugi (i važniji) element jeste mogućnost da po završetku osnovnog questa koristite kapacitete čeličane zarad proizvodnje municije željenog kalibra. Aparatura koja nepotrebnu municiju (10 mm, recimo), otpadni metal i drugo đubre može da konvertuje u projektilsku municiju koja vam je potrebna (recimo, .308 snajperski metak, koga nikada nema dovoljno), služiće vam do kraja igre, tačnije do tačke gde ćete preći na energetsko ili melee oružje. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |