![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Mada se iz imena može pretpostaviti da se radi o igri u kojoj je heroj zatočen u podzemlju, to nije tako, jer je dungeon ovde sinonim za instance koje igrači prelaze da bi se dokopali zlata, opreme i slave. Tako će heroji u ovoj igri čistiti groblja i hramove od živih napasnika, spasavati device zatočene u kuli, istraživati ubistva, isterivati pacolike demone iz fabrike kremenjača ili učestvovati u epohalnim bitkama protiv vojske namerne da uništi svet. Osim ovih instanci, oni će moći da biraju i razne misije, koje su komplikovanije i dugotrajnije od pojedinačnih laguma, ali donose i veću dobit.
U igri postoje tri klase sa kojima je moguće besplatno igranje i to su: varvarin, strelac i mag. Osim njih, tu su i alhemičar, bard, avanturista (drifter), gladijator, lovac, akrobata, vitez, paladin, sveštenik, šaman i učenjak. Što se rasa tiče, tu je nekoliko standardnih fantasy rasa, kao i rasa koje su tipične za delove sveta u kojima se ova igra odvija (Borderlander, Kerasi, Dinturan...). Iako tri zahtevaju plaćeni nalog, moguće ih je igrati i bez njega. Naime, svaki igrač posle probnog perioda može zadržati premium rasu bez obzira na to da li koristi plaćeni ili besplatni nalog.
Izvođenje je potezno, a heroji podešavaju svoje poteze pre samih instanci, te je nepotrebno prisustvovati, što zahteva dosta taktiziranja i planiranja unapred. Svaka instanca ima po nekoliko nivoa, od kojih svaki može imati podnivoe, a za uspešno prelaženje potrebno je uništiti sve protivnike. Postoje i sakriveni nivoi, koji se otključavaju ukoliko grupa poseduje specifične predmete poput baklji, lopata ili unikatnih spisa, komada kamenja, runa i delova tela nekog neprijatelja. Da bi se otključala tajna soba, negde je potrebno koristiti specifičnu veštinu, a negde brzo ubiti jednog ili više neprijatelja. Iako sve deluje previše komplikovano, ipak postoji jedna čar igranja ove igre – to je otkriće da na jednu misiju valja poneti kesu zlatnika za koju ćete od misterioznog trgovca dobiti odlično oružje ili oklop, što izaziva trenutno zadovoljstvo. Tokom avantura, grupa heroja će sretati mnoštvo neprijatelja. Svaki od njih je specifičan, a ubijanje nekih opasnijih zahteva posebnu pripremu i taktiziranje. Kako se svaka dobra grupa sastoji od heroja koji imaju različite zadatke, njihovo usklađivanje je ključ uspeha. Recimo, magovi su u početku ranjivi i nisu preterano korisni u borbi, ali se na višim nivoima pretvaraju u „pokretnu artiljeriju”, te ih do tada treba zaštititi. Valja pomenuti i to da su vrste napada karakteristične za klasu, veštinu i opremu koja se koristi. Magovi će napadati magijom (vatrenom, ledenom ili mana), napad strelaca će biti sa distance (luk, samostrel ili kremenjača), bard ili drifter će isprovocirati neprijatelja, a paladin, varvarin i vitez će borbom prsa u prsa rešavati većinu sukoba. Takođe, po uspešnom napadu protivnik trpi određenu vrstu štete, zavisno od svega što smo gore već naveli (topuz i sekira će izazivati slamajuću, luk, samostrel ili kremenjača probijajuću, a mač zasecajuću štetu). Klase barda, učenjaka, šamana i alhemičara specijalizovane su za pomoć pripadnicima grupe, mada i one poseduju opasne napadačke veštine. Međutim, kako se radi o plaćenim klasama, mnoge grupe ih nemaju, ali ih mogu zameniti takozvani beli mag ili strelac vešt u lečenju, klase koje su besplatne. Poželjno je i to da svaka grupa ima jednog člana zaduženog za trgovinu, koji će prodavati nepotrebne grupne predmete kako bi poboljšao opremu svojih saigrača. U igri postoji i mogućnost unapređivanja određene opreme. Svaka rasa ima po dve specifične veštine (jednu normalnu i jednu majstorsku) koje koristi u ove svrhe, i svaka od njih može unaprediti samo pojedine vrste opreme. Brdski patuljak sposoban je da metalnom oružju dâ magijske osobine postavljanjem dragulja na njega, gnom će kožnoj opremi poboljšati karakteristike dodatnim kožnim trakama, a polušan će uplesti magične niti u tekstil. WoD je izuzetno kompleksna igra, koja ipak ne oduzima previše vremena. Dovoljno je jednom dnevno odvojiti desetak minuta da bi se proverilo stanje, izvršile sitne korekcije i potražila bolja roba. Iako se radi o tekstualnoj igri bez grafičkog prikaza, za igranje nije neophodan čak ni pristup Internetu velike brzine. Bogatstvo i detaljnost igre samo smo delimično ovde opisali, a za pravu odluku ipak je najbolje isprobati je. Godišnji premium nalog košta 48 dolara, a adresa koju treba da posetite glasi www. Andrija DESPOTOVIĆ | |||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |