TEST PLAY<>
122007<><>

Pro Evolution Soccer 2008

Forsirajući glamuroznu prezentaciju, aktuelne licence i programere koji uviđaju razliku između AI fudbalske simulacije i platformske igre, Electronic Arts se iz petnih žila trudi da FIFA Socceru obezbedi svetliju budućnost. Konami, s druge strane, ima čistu situaciju, proizvod koji uspostavlja standarde i armiju posvećenih ljubitelja koji velikim žarom brane „interese” omiljene igre, iako im uši povremeno crvene zbog hroničnog nedostatka licenci i mršave prezentacije.

Ove godine Japanci su malo zakasnili s premijerom, ali su obezbedili next-gen karakteristike i za PC izdanje, koje se vizuelno ne razlikuje od varijanti za Xbox 360 i PlayStation 3 (PS3 verzija, doduše, muči muku s lošom optimizacijom i neobjašnjivim usporenjima, koja se i u PC verziji pojavljuju tokom ponovljenih snimaka). Poradili su konamijevci ne samo na fasadi, već i na prezentaciji, zvučnoj podlozi komentara i drugim sitnicama koje PES polako približavaju FIFA glamuru. Jedino još licence „škripe”.

Što se osnovne mehanike tiče, PES 2008 nije odmakao daleko od prethodnika, pa nema potrebe za „prevaspitavanjem” prstića i novim planiranjem taktičkih kombinacija koje su nam se već ugnezdile u podsvest. Meniji su redizajnirani i bolje organizovani, a upotpunjeni su sa šezdesetak originalnih melodija koje su žanrovski raznovrsnije i bolje aranžirane od numera u Fifi 08. Nije teško navići se na sitne promene u rasporedu opcija, ali opet nema smislene funkcije podešavati kontrole na tastaturi unutar same igre. Što se timova tiče, sa naših prostora u originalno izdanje uključee su reprezentacija Srbije i ekipa Crvene zvezde, prva s izmišljenom, druga s realnom postavom.

Engine nove generacije prevashodno podrazumeva poboljšanja grafičkog prikaza: teksture su bogatije, detaljnije i prirodnije, modeli igrača su za dve dužine kvalitetniji, tako da likom i stasom neodoljivo podsećaju na svoje žive dvojnike. Animacije su isto toliko poboljšane, počev od promenljivih izraza lica koja jasno izražavaju emocije, do načina na koji igrači proslavljaju pogodak i novih tehnika vođenja lopte. Razigrani sudijski trio leti po terenu i baletskom gracioznošću deli pravdu gomili adrenalinom nabijenih atleta koji vrebaju svaku priliku da ponize protivnika atrkativnim driblingom i fingiraju prekršaj u šesnaestercu (tada obično budu čašćeni kartonom). Jedna od opcija novog enginea koja s visokim cool faktorom jeste funkcija za „lepljenje” lica sa digitalne fotografije na telo fudbalera. Druga prednost novog enginea je AI sistem nazvan Teamvision koji podrazumeva adaptaciju protivnika na vaš stil igre. U praksi, to znači da ćete morati često da menjate taktiku da ne biste bili „pročitani”.

...još jedno mišljenje
Svaki put kada dočekamo novi PES Japanci nam pripreme nešto novo. Može se slobodno reći da su i ovaj put totalno „promenili” igru. Sada su akcenat okrenuli realnosti. Igrači se nekako realnije kreću, dodavanja više nisu toliko precizna iz teških situacija, a golmani su takođe doživeli veliku promenu. Mnogo pametnije se postavljaju prilikom odbrane i greške koje naprave liče na one koje viđamo kod pravih golmana. S druge strane, nerealno dobro brane akcije u kojima ostanu jedan na jedan sa igračem. U svakom slučaju, igra je doživela velike promene. Shodno iskustvu, čini se da će se opet napraviti podele igrača među ljubiteljima stare i nove verzije igre, ali je definitivno da će se veći deo populacije okrenuti novijem nastavku zbog pozitivnih promena koje on donosi.
Bojan NOVAKOVIĆ
 
Zbog nekoliko intervencija na fizičkom modelu, PES 2008 je za nijansu teži od prethodnog izdanja: lopta se još manje „lepi” za nogu, a for u trku je produžen barem za dva metra, što protivničkoj odbrani umnogome olakšava posao, a igrača primorava da napad planira studioznije i forsira kratko dodavanje bez mnogo zadržavanja lopte u posedu. Driblinzi i finte izvode se na sličan način kao u prethodnom izdanju, ali zahtevaju izuzetan „osećaj za filing”, jer moraju biti savršeno tempirani i izvedeni na odgovarajućem prostoru. Izvođenje je za koji procenat brže, što baš i nije za pohvalu ako se uzme u obzir izražena potreba za taktiziranjem. Postoji, naime, opasnost da se igrači naviknu na nekoliko brzih kombinacija i ne iskoriste ogroman potencijal za kombinovanje, što bi neminovno umanjilo lepotu igre. Pravi potez bio je i uvođenje kamere koja igru prikazuje iz ptičje perspektive, što obezbeđuje najbolju preglednost ne otežavajući igru.

Upravljanje je utegnutije nego u prethodnom izdanju: skala jačine šuta puni se srazmerno sporije i omogućuje lakše doziranje snage kako iz igre, tako i pri izvođenju iz slobodnih udaraca i kornera. Pri šutevima iz daljine napadači ne šutiraju preko gola tako često kao ranije, dok lopte plasirane s manje udaljenosti do okvira gola stižu na dvadesetak različitih načina. Ako je ranije i bilo šablonizovanih akcija, u ovoj igri nemoguće ih je uočiti. Hardverska zahtevnost je prilično velika – propisani minimum dovoljan je za „uživanje” u petnaestak frejmova u sekundi, u VGA rezoluciji.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Crysis
Hellgate: London
Call of Duty 4: Modern Warfare
Empire Earth III
TimeShift
Battlestar Galactica
Enemy Engaged 2
Need for Speed: ProStreet
Beowulf
The Witcher
Painkiller: Overdose
Clive Barker’s: Jericho
Football Manager 2008
Pro Evolution Soccer 2008
Šta mislite o ovom tekstu?
NBA Live 08
Heavenly Sword
Mass Effect
Richard Gariott’s: Tabula Rasa

Verzija za PS3
Da li smo previše očekivali? To je pitanje sa kojim se većina vlasnika PlayStationa 3 mora suočiti prilikom procene kvaliteta verzije Pro Evolution Soccera za ovu godinu. Kada su pre nekoliko meseci autori u javnost izašli sa pričom da ovosezonsko izdanje PES-a neće biti u next-gen maniru, te da će tek verzija 2009 doneti potrebnu (r)evoluciju, postalo je jasno da se traži alibi za neuspeh. Ipak, nismo očekivali da će PES 2008 ispasti do te mere biti rđav da čak i zagriženi fanovi počinju da razmišljaju o najnovijoj Fifi. Ružnjikavi meniji, prosečna grafička rešenja, poražavajuće mali broj licenciranih klubova (aman, kada će se nešto više učiniti na ovom polju?), neubedljiv komentatorski duo i bledunjav gameplay samo su vrh ledenog brega.
U Konamiju su napravili neverovatan propust – igra ima izražen problem sa framerateom (na našoj konzoli smo ga tokom utakmica iskusili svega nekoliko puta, ali je zato gledanje ponovljenih snimaka, usled „gutanja” frejmova, veoma bolno iskustvo), a odigravanje online mečeva je gotovo nemoguće zbog postojanja ogromnog laga. Samo dan nakon što se igra pojavila na rafovima prodavnica, iz japanske kompanije stiglo je saopštenje u kojem se potvrđuje postojanje greške, ali i obećanje da će se odgovarajuća „zakrpa” pojaviti u veoma kratkom vremenskom periodu. Još uvek čekamo da se to desi.
Vladimir PISODOROV

Platforma:
PC, PlayStation3, Xbox 360, PlayStation 2, PSP, DS
Potrebno:
Pentium 4 / 1,4 GHz, 512 MB RAM-a, 64 MB VRAM-a (Shader 1.1)
Poželjno:
Pentium 4 / 3 GHz, 1 GB RAM-a, 256 MB VRAM-a (Shader 3.0)
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .pes2008 .net

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera