Mass Effect, najnoviji Kotoresque akcioni RPG urađen ekskluzivno za Xbox 360, izuzetna je igra, toliko dobra da joj lako možemo oprostiti totalno oslanjanje na slavne prađedove iz iste developerske porodice. But... Igra je najavljena i obznanjena kao prvi deo trilogije, od kojih će sledeći (a možda i treći) pokriti trenutni životni vek Microsoftove konzole. Već vidim sebe kako posle nekoliko godina u uvodu Mass Effecta 2 prizivam crne oblake, govorim „kako je sve još uvek u redu, ali...” i komentarišem propast sledećeg, petog KotOR klona u razmaku od deset godina. Bioware je sada kućni ljubimac EA Gamesa, ozloglašenog po mlaćenju mrtvog konja i čeličnim pandžama koje kreativnost u igračkoj industriji drže u stabilnoj, hladnoj stagnaciji. Da li ima sumnje u to u kom će se pravcu razvijati stvari? Na sreću, ovo nimalo ne smeta. Bar ne zasad. Najbitniji razlog za to je činjenica da je Mass Effect jedan od najozbiljnije napisanih, najbolje režiranih i najubedljivije odglumljenih RPG-a danas, koji pored svega nabrojanog uspeva da izgleda izazovnije od milion dolara na stolu. Svi aspekti grafičke produkcije prosto sijaju od gargantuanskog truda koji je uložen u njih: enterijeri, eksterijeri, close-up face aliena sa kojima pričate, njihove grimase i emocije, efekti upotrebe oružja i sposobnosti, you name it... Kvalitet je takav da povremeno zadavi čak i super-mega hardver Xboxa 360, smanjujući vam frame rate u situacijama kada se na ekranu dešava previše stvari. Sama konstrukcija igre i potraga za Sarenom, rogue agentom organizacije SPECTRA (koja je dobila prvog ljudskog člana – vas) identična je mnogo puta nabrojanoj legendi: questing od planete do planete, ispunjavanje krucijalnih i manje bitnih zadataka, skupljanje iskustva, nivoa, oružja i keša do neumitnog finala za koji će vam biti potrebno između 15 i 30 sati igranja, u zavisnosti od toga da li šišate kroz glavni quest line ili zavirujete u svaku rupu uz put. Ono što se razlikuje jesu dva bitna mehanička elementa: vožnja i borba. Svaku planetu na koju sletite zarad odrađivanja opcione i glavne misije istraživaćete u kokpitu MAKO-a, oklopnog terenskog vozila koje podseća na desantno vozilo iz filma „Aliens”, izlazeći samo kada je potrebno ispitati neku stvar iz blizine ili ući u neki građevinski kompleks. Onda obično nastupa borba koja je, umesto potezne, odrađena u real-time maniru i koja manje-više podseća na klasičan inteligentni shooter. Svojim pratiocima (maksimalno dvoje u svakom trenutku) možete izdavati nekoliko rudimentarnih naređenja (idi tamo, uhvati zaklon, gađaj cilj...), a igru u svakom trenutku možete pauzirati i izdati im naređenje za promenu oružja ili upotrebu specijalne sposobnosti, u zavisnosti od klase. Ova poslednja stvar je po defaultu uključena na defanzivni mod, pa preporučujemo da uključite „active”, pošto momci i devojke najčešće (bolje od vas) znaju kad treba da aktiviraju neku specijalku. Mass Effect je ekstremno kvalitetni derivat jedne sjajne ideje, ali je ipak derivat. Ako niste voleli KotOR, ovde nemate šta da tražite; ako ste ga voleli, pozdravićete mogućnost da uživate u njegovom mladom i atraktivnom nasledniku koji ima potpuno novu priču za 1001 noć. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |