TEST PLAY<>
042015<><>

Cities: Skylines

Zašto više nema mikro-menadžerskih igara kao nekada? Postoje dva osnovna razloga zbog kojih je sudbina većine takvih projekata zapečaćena. Sve je to već viđeno i prežvakano milion puta i ako ne potrefite „žicu” bivate odbačeni poput starih cipela. S druge strane, izraditi kvalitetan naslov u žanru nije nimalo jednostavno. Potrebna je velika ekipa ljudi i mnoštvo utrošenih radnih sati da bi se privukla šačica preostalih zaljubljenika. Konačno, postavlja se pitanje, koliko se svest igrača promenila u prethodnom periodu i da li sa istim žarom prilaze trošenju slobodnog vremena uz igre? Ako pitamo odgovorne u Colossal Orderu – ništa se nije promenilo i sve je isto kao ranije.

Cities: Skylines je u potpunosti urađen u old school maniru, ali to ne znači da mehanika nije oplemenjena svežim idejama.

Za svaku je pohvalu šta je ovaj mali tim ljudi (svega njih dvadesetak) uspeo da uradi! Umesto da nastave stopama Sim Cityja koji se uvek smatrao kao reper u žanru, oni su potpuno odustali od njegovog nasleđa. Izradili su igru u kojoj zapravo nema ciljeva, nema zadataka koji se moraju obavljati kako bi se napredovalo, nema sporednih misija, nema stvari koje će vam odvlačiti pažnju sa osnovnog questa – da izgradite i održite funkcionalnim vaš grad iz snova. Verovali ili ne, to je zaista jedini cilj igre i zato je tako dobro prihvaćena u igračkoj komuni. Izgleda da su mnogi (pa i autor ovih redova) potcenili koliko „tamo negde” još uvek ima ljudi koji su zainteresovani za opušteno igranje koje ne zahteva prelaženje nivoa, kompletiranje kampanja i multiplayer okršaje kako bi se zabavili. Sledeći podatak je frapantan – za prva 24 sata prodato je 250.000 kopija igre, dok je sedam dana kasnije brojka prešla pola miliona! Podatak za ostajanje bez teksta...

Cities: Skylines je, dakle, u potpunosti urađen u old school maniru, ali to ne znači da mehanika igranja nije oplemenjena svežim idejama. Na početku birate jednu od devet ponuđenih mapa koje se međusobno razlikuju po konfiguraciji terena, količini vode, kao i mineralnih resursa preko potrebnih za razvoj komune. Veza sa „ostatkom sveta” obavlja se priključivanjem na lokalnu magistralu, što je važno sa aspekta buduće trgovine, kao i priliva ljudi u vaš settlement. Od pristupnog puta prelazite na definisanje četvrti koje su jedan od glavnih featuresa igre. Dovoljno je da uz put postavite oznaku kako se radi o stambenoj ili industrijskoj oblasti pa da počnu da niču kuće, fabrike, prodavnice... Međutim, ovo je tek početak jer ćete kasnije, kada komuna pokaže napredak i razvoj, biti u prilici da jasno definišete gradske četvrti i pravila koja važe u njima. Stvar ide dotle da je praktično moguće praviti geta u kojima važe druga pravila u odnosu na ostatak grada. Tako različiti kvartovi mogu da imaju različit porez, građanima možete da obezbedite besplatan prevoz, korišćenje letovališta, medicinsku pomoć i mnoge druge stvari koje smatrate da su naročitoj mikro-komuni važne. Insistiranje na detaljima je zapravo ono što igru čini toliko drugačijom i privlačnom za „uranjanje” i istraživanje.

Ustrojavanje saobraćaja je najveći izazov u igri, pogotovo definisanje linija gradskog prevoza i metroa.

No, nije sve uvek tako bajno i jednostavno kao što se na prvi pogled može učiniti. Ljudima morate „dovući” vodu sa obližnjeg izvorišta, ali isto tako obezbediti kanalizaciju kako bi se otpadne vode i neprijatni mirisi odstranili iz grada. To se radi postavljanjem cevovoda što može da bude pravi pain in the... Naravno, ništa ne funkcioniše bez struje, pa kad grad počne da raste možete se naći u velikom problemu i šumi kablova i cevi. Sva je sreća što igra dozvoljava jednostavno implementiranje izmena na postojećoj infrastrukturi, pa čak i preinačavanje karakteristika određenih objekata (na primer, puteva). Ustrojavanje saobraćaja je najveći izazov, pogotovo definisanje linija gradskog prevoza i metroa. Izgleda da u ovom segmentu postoji neki bug koji izaziva veštačke gužve, nemogućnost pronalaženja slobodnih ruta i često zaglavljivanje vozila u naizgled praznim ulicama. Zanimljivo je da se problem ne manifestuje uvek i da ga možete rešiti banalnim zahvatima koji na prvi pogled nemaju nikakve veze sa korenom problema.

Još jedan segment u kojem igra dominira u odnosu na konkurenciju je mogućnost modovanja. U poslednje vreme primećujemo porast popularnosti ove grane kojoj su zdušno doprinele igre poput Little Big Planeta i sličnih. Zašto da ne? Na ovaj način igri se produžava vek trajanja jer ćete iz mora online sadržaja uvek naći nešto novo i zanimljivo što možete da upotrebite u svom virtuelnom gradu. Ovo je takva igra – cilj je konstantno unapređivati izgled i funkcionisanje grada, pa zašto ne i na ovaj način. Konkretno, u Cities: Skylines igrač može da pravi nove mape, ali i da se baci na dizajniranje objekata koji kasnije mogu koristiti svi iz online komune. Tako, možete da dizajnirate raskrsnice i petlje, razne građevine, parkove, pa čak i pojedinačna stabla. Sve novotarije ove vrste preuzimaju se sa Steam Workshopa, što znači da je razmena izuzetno jednostavna. Autori su ostavili i mogućnost naknadnog ubacivanja naročitih modova, koji će se distribuirati na sličan način. U verziji igre koju smo mi testirali, na raspolaganju je Hard nivo težine namenjen onima kojima namicanje keša ne predstavlja veliki izazov, potom, Unlimited Money, za one koji imaju problem drugačije prirode sa novcem u igri i Unlock All, koji nezavisno od napretka čini dostupnim sve mogućnosti koje igra nudi.

Skylines dominira u odnosu na konkurenciju u segmentu modovanja.

Tehničke karakteristike... Igra izgleda lepo, ali i ništa više od toga i, da iskoristimo trenutno popularan izraz, nema onaj prepoznatljiv wow efekat. S druge strane, pri velikim vrednostima zuma, vidljivo je zamućenje prikaza i nedostatak kvalitetnijih tekstura, što ipak mislimo da zaljubljenicima u mikro-menadžment neće smetati toliko (ako i primete). Možda je daleko veći problem to što u igri protiče vreme (možete ga ubrzavati i usporavati), ali nema smene dana i noći, šta više – nema različitih vremenskih uslova, pa ni smene godišnjih doba. Lepo bi bilo videti kako grad funkcioniše u uslovima poplave ili obilnih snežnih padavina, kada se more automobila sruči na auto-put koji nije prohodan. Kad smo već kod toga, u igri ne postoje nesreće, eventovi koje je Sim City svojevremeno lansirao. Nema ni dolazaka aliensa, Godzile i ostalih karakondžula koje će vam uništiti ono što ste danima vredno i strpljivo stvarali. Zamerka bi mogla da bude i to što nećete biti u prilici da pravite više gradova odjednom i da ih povezujete, već ste ograničeni na gradnju jednog megalopolisa po igračkoj sesiji. Naravno, gradovima možete dodavati predgrađa i isturene lokacije, ali to nije stvar na koju smo mislili.

Igra je tržištu ponuđena u dve verzije. U odnosu na opisanu, Deluxe varijanta je skuplja i košta 37 evra (naspram 28 evra koliko je potrebno izdvojiti za „običnu” verziju igru), ali ćete u njoj moći da gradite pet svetski poznatih građevina – Ajfelov toranj, Trijumfalnu kapiju, Kip slobode, Brandenburšku kapiju i stanicu Grand Central. Pored toga, u paketu dolazi i digitalni art book u kojem se nalazi 32 ručno crtane građevine, ali i storije o njima. Konačno, dobićete originalni soundtrack sastavljen iz 14 numera. Za koju god verziju igre da se odlučite ne možete da pogrešite, jer se radi o izuzetnoj mikro-menadžerskoj igri kojoj pandan trenutno ne može da se nađe na tržištu. Ako je to „vaša šoljica čaja” u ovom momentu pare ne možete da potrošite na bolji način.

Vladimir PISODOROV

 
Ori and the Blind Forest
Hotline Miami 2: Wrong Number
Assassin’s Creed Rogue
Homeworld Remastered Collection
Oddworld: New ’n’ Tasty!
Hand of Fate
Shiftlings
Frozen Cortex
The Book of Unwritten Tales 2
There Came an Echo
Shelter 2
Tormentum: Dark Sorrow
Resident Evil: Revelations 2, Episodes 1, 2, 3
White Night
Sid Meier’s Starships
Cities: Skylines
Šta mislite o ovom tekstu?
Dragon Ball XenoVerse
Hot Tin Roof: The Cat That Wore a Fedora
Belladonna

Cities XXL
Nešto malo više od mesec dana pre izlaska na tržište Cities: Skylines, svetlost dana ugledao je Cities XXL. U pitanju je potonje poglavlje Focus Home Interactiveovog city buildera sa kojim se, uz manje ili veće pauze, družimo još od 2006. godine (igra se prvobitno zvala City Life). Iako je izgledalo da su autori načinili pravi korak i preduhitrili konkurenciju, Cities XXL jednostavno nije uspeo da privuče kritičnu masu korisnika. Reklamiran kao igra u kojoj je moguće praviti najveće virtuelne gradove, sa preko 1000 građevina i na više od 70 različitih lokacija, Cities XXL je naprosto razočarao igrače svojom jednoličnošću.
U pitanju je igra koja gotovo da nije mrdnula sa tačke na kojoj se našla pre tri godine kada je izdat prethodni nastavak. Utegnut upravljački interfejs i po koja nova opcija/građevina jednostavno ne predstavljaju dovoljan podsticaj da igrači iz novčanika izvade 40 evra (Cities: Skylines, s druge strane, košta samo 28 evra). „Igra je ista kao prethodna!”, viču svi uglas i traže svoj novac natrag. S druge strane, i ovde je primenjen casual pristup tematici i, ako niste bili u prilici da igrate prethodne nastavke, Cities XXL bi mogao da vam zadrži pažnju neko vreme. Nažalost, igra je dosadna i predvidiva i, kada se stavi u ravan sa Cities: Skylines, jednostavno nema šta da traži. U grupu nedostataka mogla bi da se ubaci i neoptimizovanost grafičkog enginea koji je zaslužan za gutanje hardverskih resursa i značajno usporavanje akcije na ekranu pri dostizanju gabaritnijih kreacija.

Platforma:
PC, Mac
Potrebno:
Dual Core procesor na 3 GHz, AMD Radeon HD 5670 ili Nvidia GeForce GTX 260 sa 512 MB VRAM, 4 GB RAM
Poželjno:
Quad Core procesor na 3,2 GHz, AMD Radeon HD 7870 ili Nvidia GeForce GTX 660 sa 2 GB VRAM, 6 GB RAM
Veličina:
2 GB
Adresa:
www .citiesskylines .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera