TEST PLAY<>
112015<><>

Sublevel Zero

Kada se tokom prve polovine devedesetih pojavio Doom i stvorio pravu revoluciju u svetu igara, za sobom je neizbežno povukao i gomilu imitatora od kojih je većina završila na digitalnom smetlištu jer su bili ništa drugo do proste kopije, dok je manji broj igara kao što su Dark Forces, Strife i System Shock uneo inovacije u dobitnu formulu i time zaslužio da stane rame uz rame sa originalom. Među tim biserima jedan od najsjajnijih je svakako Parallaxov Descent koji je akciju „odvojio” od čvrstog tla i omogućio kretanje u svim pravcima u uslovima nulte gravitacije. Grupa Engleza iz studija Sigtrap Games ideje za svoje novo delo crpi upravo iz dvadesetak godina starog Descenta umotanog u indie odoru, a ako ovo nije dovoljno predskazanje onoga što sledi, pomenućemo još i to da im je izdavač Mastertronic, ime kojeg se kompjuterski penzioneri veoma dobro sećaju jer je ta kompanija krajem osamdesetih svoj biznis zasnovala na neumornom štancovanju budžetskih naslova sumnjivog kvaliteta.

Grupa Engleza iz studija Sigtrap Games ideje za svoje novo delo crpi upravo iz dvadesetak godina starog Descenta umotanog u indie odoru.

Sublevel Zero spada u first-person shootere sa roguelike elementima, koji u ovom slučaju podrazumevaju proceduralno generisane nivoe i permadeath (snimanje statusa nije moguće i nakon pobigije vraćate se na sam početak igre, bez kučeta i mačeta). Cilj svakog nivoa je pronalaženje i uništavanje reaktora koji za sobom ostavljaju delove neophodne za obnavljanje pogonskog motora koji će vaš brodić transportovati nazad u rodnu vam galaksiju, što je ujedno i deo pozadinske priče koja kod ovakvih igara i onako nije bitna. Igru počinjete sa standardnim, slabo opremljenim brodom, dok se napredni modeli otključavaju izvršavanjem različitih sporednih zadataka. Inventar za smeštanje aktivnog naoružanja i rezervnih delova je ograničen, pa je istovremeno moguće opremiti samo po jedan primerak balističkog i energetskog oružja, tu su dva slota za lansere projektila i po jedno mesto za motor i oplatu. Svaki tip oružja troši specifičnu vrstu municije, dok se municija za energetske topove regeneriše vremenom. Uništeni protivnici za sobom će ostavljati nanite koji se koriste u okviru posebnog crafting odeljka HUD-a zajedno sa starim ili neželjenim delovima opreme za proizvodnju novih, naprednijih modela bojne tehnike. S obzirom na pomenuto ograničenje inventara, sprečeno je gomilanje health paketa, pa je igra donekle usložnjena jer zahteva pravilan i pravovremen izbor predmeta koje sa sobom nosite u borbu. Većina protivnika stoji u mestu i uz par ispaljenih (i komično sporih) metaka čeka svoje uništenje, dok su protivnici koji ispoljavaju minimalan oblik inteligencije retki, kao što su oni koji se samoubilački zaleću u vaše plovilo (diskutabilno je da li je reč o inteligenciji).

Ako zanemarimo napredne svetlosne efekte, pikselizovane teksture izgledaju lošije i od onih iz Descenta uprkos tome što je autorima bila namera da postignu retro šmek, pogotovo kada se uzme u obzir to da je kokpit broda izrađen u visokoj rezoluciji sušta suprotnost i na kraju sve to u paketu za rezultat ima vizuelni identitet (ili njegov nedostatak) sazdan od dva estetski nespojiva elementa. Povrh toga, delovi HUD-a i interfejsa uopšte su preveliki, štipaju za oči gore nego WC na glavnoj autobuskoj i odvraćaju fokus sa akcije. Mešavina modernih stilova i chiptune melodija može da se opiše samo hvalospevima, ali ni na polju zvuka stvari nisu u potpunosti ispale kako treba jer zvučne efekte većim delom čini visokofrekventno pištanje i krčanje. Trodimenzionalna mapa zbog svoje nepreglednosti nije od velike pomoći. Retko će se dešavati da se izgubite u hodnicima jednostavnih, gotovo pravolinijskih nivoa, izuzev momenata kada se zbog same prirode stvari i dodavanja još jedne „dimenzije” čovek dezorijentiše i ne zna kojim putem da krene, što je sasvim normalna pojava. Međutim, to samo prividno produžuje realno prekratke i premale nivoe. U takvom okruženju ni FOV ugao koji se u prvi mah čini preuskim ne predstavlja otežavajuću okolnost. Ipak, ništa od navedenog ne utiče na krajnju ocenu koliko jedan od najbitnijih aspekata bilo koje igre: kontrole. Čak i ako otpanjite osetljivost miša i akceleraciju do sumanutih vrednosti, brod se okreće brzinom letargičnog puža, pa ako vam se protivnik nađe „iza leđa” dok se osvrnete ostali ste bez pola energije i u takvim situacijama ne bi pomogao ni miš sa milion DPI. Igra podržava i analogni gamepad, ali to nesvakidašnje bolno iskustvo bismo preporučili samo najgorim neprijateljima, bivšim devojkama i pojedinim članovima redakcije. Ako se naterate da prihvatite kontrole takve kakve jesu, pred vama će se naći poslednji, nesavladiv breg – igra je nedinamična i dosadna, kao najsporiji, nemaštoviti dungeon crawl izmešten u svemir.

Sublevel Zero spada u first-person shootere sa roguelike elementima, koji u ovom slučaju podrazumevaju proceduralno generisane nivoe i permadeath.

Čudno implementirane kontrole direktno se odražavaju na nezanimljivu borbu jer iole naprednije manevrisanje čine nemogućim, pa se svaki susret sa protivnikom rešava jedino momentalnim povlačenjem unazad, kraćim strejfovanjem i rafalnom paljbom sa bezbedne distance – nema ni govora o hitrim i vratolomnim akcijama kao u Descentu. Svakome ko je imao priliku da igra Descent u sećanju je ostao urezan adrenalinski šok koji nastaje nakon uništavanja reaktora i bežanja na površinu asteroida kroz vijugave tunele dok je eksplozija celog kompleksa sve bliža i tajmer nemilosrdno otkucava. Sličnih situacija koje i te kako doprinose atmosferi u ovoj igri nema, sve je nekako usporeno i otegnuto, što se i podrazumeva kada vam je najveći neprijatelj upravljački podsistem. Crafting odeljak donekle čini stvari kompleksnijim u odnosu na pretka, ali je u tom smislu siromašan dizajn nivoa krupan korak unazad. Nade da će Sublevel Zero doneti slasno predjelo u trenucima iščekivanja Descent: Underground raspršene su jer se ispostavilo da se radi o najobičnijoj kesici čipsa (i to onog bljutavog, sa smanjenom količinom ulja).

Jan ČMELIK

 
FIFA 16
Prison Architect
Warhammer: End Times – Vermintide
Might & Magic Heroes VII
Sublevel Zero
Šta mislite o ovom tekstu?
Blood Bowl 2
Minecraft: Story Mode – A Telltale Games Series
The Witcher 3: Hearts of Stone
NBA 2K16
NBA Live 16
Armikrog
Rebel Galaxy
Transformers: Devastation
Undertale
Lost Horizon 2
System Shock: Enhanced Edition
Dropsy
A Fistful of Gun
Skyhill

Platforma:
PC
Potrebno:
dual core procesor na 2,5 GHz, GeForce GT 520 ili Radeon HD 3850, 2 GB RAM
Poželjno:
quad core procesor, GeForce GT 640 ili Radeon 6670, 4 GB RAM
Veličina:
850 MB
Adresa:
www .sigtrapgames .com /sublevelzero /
PEGI:
nema

56
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera