TEST PLAY<>
102015<><>

Armello

Iako je Armello tehnički (i praktično) kompjuterska igra, u svojoj srži ovo je zapravo jedna od onih genijalnih stonih društvenih igara koje proždiru vreme i razaraju prijateljstva kao što to rade Riziko ili Monopol. Pošto je igračka mehanika na kojoj Armello počiva veoma kompleksna, samo izvođenje za stolom sa kockicama i karticama sigurno ne bi bilo toliko glatko kao što je to slučaj sa digitalnom verzijom. Ipak, dok se zabavljate uz ovaj naslov, prosto ne možete da se otmete utisku da bi ugođaj bio višestruko bolji kada biste Armello igrali za stolom sa svojim društvom.

Digitalna forma taktičko-potezne društvene igre sa kockicama i karticama koja proždire vreme i razara prijateljstva kao što to rade Riziko ili Monopol.

Ovaj naslov je delo australijskog nezavisnog razvojnog tima League of Geeks, koji je finansiranje za Armello obezbedio kombinacijom Kickstarter kampanje i stipendiranjem od strane vlade Australije. Šta su to u prezentaciji ove igre videli i potencijalni igrači i vladini službenici? Odgovor leži u kombinaciji intrigantnog okruženja i mehanike koja je podjednako robusna koliko je i zarazna. Ljudi prosto vole da podrže nešto što obećava, a Armello uspeva da ispuni većinu svojih obećanja.

Armello je zapravo ime kraljevstva u koje je igra smeštena i pred kojim su veliki problemi. Kralj lav je zaražen Rotom, mračnom energijom koja ga polako tera u ludilo. Iz dana u dan njegove naredbe su sve čudnije, nelogičnije i pogubnije po stanovnike, a i samo kraljevstvo počinju da napadaju Baneovi, fizička manifestacija Rota. Pripadnici četiri klana (vukovi, zečevi, pacovi i medvedi), koji su do nedavno bili verni podanici krune, kreću u bespoštednu borbu da sami preuzmu tron. To je moguće na više načina, od direktne borbe sa kraljem (pod specifičnim uslovima), preko sakupljanja magičnog kamenja koje će da ga izleči sve do mračne staze kada sami postajete sluga Rota. Sve ove taktike, naravno, podrazumevaju da nadmudrite druge igrače, kraljeve vojnike koji sprovode njegovu volju širom mape i lutajuće, nepredvidljive Baneove. Ovo okruženje i priča po brutalnosti podsećaju na „Game of Thrones”, ali su uokvireni prelepom grafikom i dizajnom koji liči na vedar animirani film. Finalni rezultat je krajnje efektan.

Radnja je smeštena u apsurdni fantazijski svet sa simpatičnim humanoidnim životinjama, ali veoma mračnom pozadinskom pričom.

Igra vas stavlja pred kvadratnu mapu podeljenu na šezdeset osam heksova. U svakom od četiri ugla mape nalazi se baza jednog od pomenutih klanova, dok je u centru kraljevski dvorac. Svaki heks je polje specifične prirode. Dok poljane nemaju nikakve bonuse šume vas sakrivaju, planine vam daju defanzivni bonus (ali se sporije prolazi preko njih), močvare vas oštećuju, a druidski kameni krugovi vas leče. Tu su i ruševine u kojima imate šansu da pronađete blago kao i sela koja vam daju po zlatnik svakog dana dok god održavate kontrolu nad njima.

Na početku svake partije iz svake baze u uglovima mape kreće po jedan heroj. Ovo efektivno znači da je maksimalan broj igrača u Armellu četiri, a ako igra manji broj ljudi dodatne heroje vodi AI. Svaki heroj ima četiri osnovne karakteristike: fight, body, wits i spirit. Fight određuje koliko kockica za napad i odbranu možete da bacate tokom borbi, body su klasični hit poeni, wits određuje koliko specijalnih karata vaš heroj može da drži u rukama, a spirit utiče na snagu i domet vaših magija. Kako svaki klan ima na raspolaganju po dva jedinstvena heroja to znači da svog avatara birate iz palete od ukupno osam arhetipova, svaki sa specifičnim vrednostima osnovne četiri karakteristike, kao i specijalnom veštinom koja ih čini posebno pogodnim za određene izazove.

Sem karakteristika vašeg heroja, koje postepeno unapređujete ispunjavajući nasumično generisane kvestove širom mape, tu su još četiri vrednosti na koje morate da obratite pažnju: zlato, magija, prestiž i rot. Ovo su resursi za aktiviranje karata koje vam pomažu da promenite tok bitaka i partije u svoju korist. Neke od njih možete da opremite kao predmete koji vam pojačavaju efikasnost u borbama, tu su i „pomagači” koji vam daju bonuse van borbi, dok treće funkcionišu kao magije koje bacate na sebe i protivnike. Sve vrste karata možete da žrtvujete tokom borbi ili izazova da biste obezbedili uspešno bacanje kockica kojima se uvek određuje uspešnost nekog sučeljavanja. Takođe, prestiž i rot imaju dodatnu namenu. Igrač sa najvećim prestižem svakog dana ima priliku da bude „kraljev savetnik” odnosno da bira koju od ponuđenih globalnih magija će kralj da iskoristi i tako oteža igru svim igračima. Ako tokom svojih avantura vaš heroj izgubi sve hit poene vraća se u svoju bazu i gubi poen prestiža. Sa druge strane, igrači zaraženi rotom dobijaju nove borbene opcije i mogućnost da pobede u partiji tako što će postati zaraženiji od kralja, ali zato svakog dana gube jedan poen života i ne smeju da stanu da druidske krugove jer ih to trenutno ubija i vraća u bazu.

Armello je veličanstveno zabavna i zarazna igra uz koju možete da ostanete prikovani danima, pre svega jer uspešno kombinuje privlačnu spoljašnost sa silnim navedenim mehaničkim detaljima, elementima slučajnosti (nasumično generisane mape, kvestovi i bacanje kockica tokom bitaka i izazova) kao i desetinama magičnih karata koje modifikuju sve i svašta. Svaka partija uspeva da bude veoma specifičan melanž društvenog i solo iskustva jer vam se na putu do finalne pobede trenutni ciljevi i stanje na mapi neprestano menjaju. Zbog toga ovo nije jedna od onih strategija u kojima želite da protivnički potez bude što pre gotov kako biste se vratili svom heroju, već sve vreme pomno pratite razvoj događaja i koristite razvoj situacije u svoju korist. Bitke, partije i achievementi otključavaju dodatne karte i magične predmete koji će vam biti dostupni prilikom generisanja novih partija.

Ipak, faktor slučajnosti je mač sa dve oštrice pa vas ponekad i pored silnog planiranja i pripremanja igra neprestano šamara (a ni protivnici vam ne ostaju dužni) dok u drugim slučajevima jednostavno imate previše sreće i meljete sve pred sobom. To su momenti u društvenim igrama kada je od neprocenjive vrednosti imati saigrače oko sebe i kad prijatna kućna atmosfera postaje sve bolja. Da efikasnije simulira to iskustvo, već veoma dobar Armello imao bi još višu ocenu.

Dragan KOSOVAC

 
Mad Max
SOMA
Stasis
Pro Evolution Soccer 2016
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
The Taken King
Lovers in a Dangerous Spacetime
Act of Aggression
Satellite Reign
Warhammer 40,000: Regicide
Skyshine’s BEDLAM
World of Warships
Renowned Explorers: International Society
Big Pharma
Armello
Šta mislite o ovom tekstu?
Nom Nom Galaxy
Let the Cat In
Dishonored: Definitive Edition
Until Dawn
Disney Infinity 3.0: Star Wars – Twilight of the Republic playset

Platforma:
PC (Windows, OS X, Linux), PS4
Potrebno:
Dual Core procesor na 2,0 GHz, 2 GB RAM, Windows 7 (32 bit), DirectX 10 kompatibilna grafička karta sa 512 MB VRAM,
Poželjno:
Quad Core procesor na 2,5 GHz, 4 GB RAM, DirectX 10 kompatibilna grafička karta sa 1 GB VRAM
Veličina:
2 GB download
Adresa:
www .armello .com
PEGI:
nema

79
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera